Saturday, April 17, 2010

Menangislah..

"Aku menangis sayang bila kau tiada...
jangan menangis sayang..ku seperti dulu.."


dulu, kini dan selamanya tak sama..berubah mengikut peredaran semasa..kalu dulu aku seorang yang happy..kini aku...

huhuhu not little la..very-very stress kot..

yup..saya mengalami stress yang perlu sy selesaikan cepat mungkin sebelum ia menjadi lebih parah..cara merawat stress ni boleh kita kongsi bersama my b sama ngan saya orang len gak kot..tapi cari mmg mmg efektif la untuk diri saya..

kalo stress first things yang saya akan buat MENANGIS..huhuhu..menangis tu perkara wajib..menangis sepuas-puasnya sambil berhingus hahahaha..untuk lebih memuaskan hati sy akan kol someone yang akan dengar luahan hati sy ni sambil nangis2..kadang2 orag tu tak paham pown saya cakap ape sbb suara sengau ckp sambil nangis...huhuhu..si pendengar lak asyi cakap "sabar" walaupown tak de perktaan lain tapi saya tetap nak luahkan..hahahaha my b si pendengar tak panik mendengar suara tangisan yang dnt know how to discribe...hehehehe kadang2 si pendengar pown kena marah kalo komen byk2..so lebih baik dia dengar n pujuk2 je..kzlo tak nanti bley perang lak...ishhh emosi tak stabil..kikikikiki..

lepas dah penat menangis sure tertido..sampai si pendengar cakap sorang2..alih2 bagun ade msg...ayat standard "sabar la..banyakkan berdoa..jgn pk sangat" hati yang dah ok td trus rasa sedey then sambung nangis balik..hahhaha saja nak carik pasal..untuk ilangkan rasa sedih pegi la mandi..bukak paip out then berdiri kat bawah paip..bila air jatuh atas kepala rasa best gile..mandi pown MENANGIS gak..terasa hilang sakit kepala...mmg kaedah ni paling berkesan la..kurang sket pk mslh..air yang sejuk tu boleh sejukkan kepala n sejukkan hati..

Then, SOLAT..insyaAllah kalo solat tu khusyuk mmg tenang la masa solat tu..tapi sometimes kalo mslh tu mmg teruk sgt..masa solat pown AIR MATA tetap turun tak mampu nak tahan lagi..masa berdoa lagi la sayu..MENANGIS lagi..untuk mencari ketenagan hati bacalah AL QURAN...InsyaAllah..

lepas tu tak payah pk ape2 lagi..pasang lagu2 yang mendamaikan...tutup lampu..then tdo..InsyaAllah hari esok adalah lebih baik....

"menangislah sepuas-puasnya..andai itu dapat meringankan beban yang kamu tanggung..janganlah disimpan beban itu, kelak kamu yang merana"

No comments: