Sunday, April 25, 2010

KEPERLUAN @ kEHENDAK@ANGAN-ANGAN??

"Tut..tut..tut.tutt..Assalamualaikumm..tersenyum menyambut salam daripada ibu tercinta..sejuk ati ni lepas maghrib tadi dpt dgr suara ibu kesayanganku..hehhehe".


alhamdulillah ibu tercinta sihat...lega rasa hati mendengar khabar dari kampung yang dirindui...( dh sebulan lebih tak balik kg nie)..




back to main topik..hehhehe actually ari ni mmg bosan sbb tak de menda nak buat..roomate ku kua berdating ngan husband tercinta..housemate ku yang sorang lagik balik kg bersama tunang tercinta..yang lagik 2 orang memerap dalam bilik tak kua-kua..hehheheheehe...so disbbkan tak de menda nak uat..aku pown melayan la FB ngn suft intenet mencari sesuatu yang menarik...huhuhuhu..





syok gak melayan membe skolah aku yang putus cinta setelah bertahun-tahun menyulam kasih..apo nak dikato..dah tak de jodoh beb...sabo-sobo..carik je yang lain..kumbang bukan seekor..(terkua topik jap)





tgh dok suft tenet ni..tetiba aku pown terbukak la FB sahabat ku yang baru membeli kereta my b sbb dah bergaji skunk..wahhhhhhhhhhhhh...tetiba je aku pown rasa nak beli kereta..joM..search kereta idaman........ngeee~hahhahaaha..so seharian la aku mencari kereta yang mmg menjadi impian aku selama ni..kui..(cam byk duit sgt) tak pe..berangan pun ok..asalkan puas hati..cuci mata je la..ngee~














WOW..syoknye cuci mata ngn keta idaman nie..hehehehehe..anyway best dapat memiliki keta2 ni..tapi aku terpk sejenak..perlu ker???..dah la hari2 g skolah jalan kaki je...tak sampai 5 minit pown dah sampai skolah...balik skolah pown dah kul 4@5..penat dah nk g berjalan dengan jalan yang jammed di bandar JB nie...so..perlu ker???perlu ker aku membazir beli keta semahal niee...(belagak cam orang kaya..hehehehehe)

hurmmm..mampu la plak aku nk beli keta cam ni ngn gaji yang ciput tu..hahahahaha..besa lah kehendak mengatasi segalanya..well..nama pown manusia..so..tak mampu beli yang baru..kita beli yang 2nd je la..dengan bulat hati aku pown menalifon la ibu tercinta dengan penuh harapan...

"tak payah la membazir nak oii..jauh nak balik kg..naik bus tu senang..byr..tdo sampai.."hahahhaah-ayat standard mak aku yang baru menceritakan kisah sepupu ku yang membeli sebuah suzuki sport setelah mendapat tunggakan gaji..WOW!..mengenangkan sepupu aku yang telah membuat keputusan terburu-buru dan kini terkapai-kapai kerana gaji tgl separuh n tak bley nk rolling..baik la aku kasi duit kat mak aku..BERKAT hidup..insyaAllah..tu sume reta dunia jek..(ayat sedapkan hati setelah ditarbiah oleh mak aku)

and finally i find da answer....ia memang satu keperluan..tapi bukanlah yang mendesak kerana aku masih mapu meneruskan kehidupan disini...kehendak tu mmg btol tapi ia menyumbang kearah pembaziran n akan menyusahkan hidup aku balik..my b la...so the true answer is..aku hanya mampu memasang ANGAN-ANGAN je la..ok mum..dah pindah kg nanti saya beli kereta mahal tu yeee..kita pg jalan-jalan ok..mak doa2 cepat dapat balik pindah kampung yeee (ayat anak yang baik lagi solehah...luv u mom..muaaahhh)

sesungguhnya nasihat ibu adalah yang terbaik dalam hidupku...InsyaAllah...

2 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
syila said...

hahahahah..mmg aku kuat berangan pown..