Wednesday, July 14, 2010

KuKuKaKiAkuKaKu

pernahakan anda banyangkan kuku kaki anda akan diCABUT????bukan potong kuku ye..diCABUT???

huhu..actually aku ni seorang yang penakut n egeri pada menda2 yang melibatkan operate..jarum..darah..dan yang sewaktu dengannye..tapi bila dah kena kat diri sendiri nak kata apa dah..harung gak le..hihihi..

ni lah nasib malang aku yang dah kehilangan kuku kaki semalam..peristiwa ni terjadi sewaktu aku di dalam kelas..nasib-nasib..huhuhu..kepada anak muridku..cikgu dah maafkan kamu pown..saje je eksen sket bia lain kali kamo tak buat lagik..cikgu sedih sbb sakit bukan bencikan kamo...lain kali jgn main2 dalam kls lagi..tersepak kaki cikgu ok lagi..kalo kamo yg jatuh, luka n tersepak kaki murid lain sampai berdarah or tercabut kuku..cikgu gak yang kena saman..kononnya cikgu tak boleh control class...aiyooo...dah nasib insan bergelar guru..hehhehehe..


beginilah ghupanya kaki aku setelah berjumpa doktor..huhuhu..atas nasihat doktor yang bernas tu..kuku kaki aku pown dicabut lepas disuntik ubat bius sebanyak 2 jarum...sakitnye tuhan je la yang tau..doktor terpaksa mencabutnya sbb kuku kaki aku dah biru akibat terlalu lama diplaster..seb baik aku cepat p klinik lps waktu skolah smlm..

doktor tu pown heran cam ne boleh luka cam tu skali..kata doktor cikgu tak boleh nangis sbb malu kat student..dalam2 dok sakit+sedih+takut tu..sempat algik aku jawab "tak kira la doktor..cikgu ka..doktor ka..engineer ka..asal sakit je mesti la sedih..hahaha..doktor tu pown gelak..betoi2..dia pon sokong..kikiki..my b patient dia pown ramai cam aku..hahaahah..


ni la sarung kaki baru...untuk elak air masuk..nak bagi cepat sembuh ikut je la..lama lagi la kuku aku nak tumbuh ni..ish2 cacat sat..seb baik nak kawin lambat lagi..kata en. tunang..sempat je kuku ni tumbuh..hahhaha kalo tak tumbuh pown tak leh tolak hantaran dah..kikikiki..en. tunang kena akur la ngn perjanjian..hahahaah


ni la ubat yang aku terpaksa telan..demi menyembuhkan diri sendiri..ubat ni ok je..cume nak cuci luka tu yang masalah sket..anyway pengalaman mencuci luka sepupu yang patah tangan dulu sedikit sebanyak memberanikan diri aku semula..huhuhuhu...


aksi yang mencemaskan..kapas tu dah melekat kat isi kuku..mak ai nak cabut mmg sakit..roomateku yang lain sume takot..seb baik ade dina..huhuhu..lmbtnye luka ni nk kering..seksa btol bila melekat pd isi....ngeri btol..

kadang2 bila ingat balik peristiwa smlm lucu pown ade..aku sedih gile..sampai tgk ank murid tu pown aku nangis..cakap ngn org pown nangis..hahaha..actually masa tu sakit sgt la..bila ada yang mengambil berat bertanya.hati rasa sayu.... lagi la sedih..hahahha...dah la sakit..kena lak jalan ke hulu ke hilir..arghhhh...mmg la aku stress..last2 dah tak bleh tahan sgt aku terpaksa la membatalkan janji utk blajar laman web then amik keputusan utk ke klinik..itulah yang terbaik..nasihat kawan2..takot gak aku dgr kemungkinan2 yang dikatankan...hehhe..maaf ye kepada pihak2 yang tak sempat nk submit keja yang diberi..insyaAllah sy submit esok...

anyway..ni la pengalaman..dulu berjahit dikening 4 jarum...seb baik tak de parut..senang je ilangkan parut ni..gune je bio oil..mujarab...ni kaki plak...kukukakiaku..cepatlah sembuh n tumbuh..huhuhuhu..

No comments: