Wednesday, May 26, 2010

"KontroVerSi BajU WeddinG"

~this story special dedicate to my best friend who become Husband and Wife This week~



dont know how to describe..so fist of all..smile~ngeee~



~semalam aku ke kotaraya JB..hajat kat hati nak beli baju for weeding my best fiend this wekend..lagi pown gaji kan dah masuk..hahahahaha..nak2 si member ni plak suh aku jadik pengapit..post penting tu..so untuk tampil cantik disisi pengantin tu..aku pown mula la berangan (sejak gaji blom masuk lagi)..ngee~



bila gaji dah masuk aku pown sepantas kilat merayap la untuk menjadikan angan2ku satu kenyataan..lepas skolah dalam kul 2.00 kami pown gerak la g kotaraya..lepas satu kedai satu kedai kami masuk..alih2 aku terpandang la satu baju yg mmg cantik gler..mmg sesuai..sampai aku compius nak beli kaler ape..nak match ngn tema pengantin ni yn penin nih...



oleh sebab kenfonfuisan aku tu..aku pun ckp la ngn mamat yg jaga butik tu.."jap g saya dtg bali erk..dah blur ni..perlukan masa utk berfikir"..then aku pown jln la sambil dok bincang2 ngn Lina..peneman setia aku...tak sampai sepuluh minit pown aku pg semula butik tu..



time nak byr baju tu..tetiba je mamat tu punya kawan yg dtg entah dr mane..(my b tokey di kot)..pegi ckp harga baju tu 200++..aku pown terkejut la..tadi si mamat tu cakap 170++..mmg hangin la aku..fight punya fight..dia ttp tak nk bg harga asal..ni yg aku marah bila org ckp cam hampeh nie..then dia dah tgk muka aku bengang..dia pown kasi la 190++...dengan muka selamba aku pown cakap" tak pe la bang, saya tak jadik beli" then aku kua je dr kedai dia..


hahhahha hamik ko..terkulat-kulat ko nk kua kan balik baju yang dah ko masukkan dalam beg tu..then yng paling bestnye..satu sen pown ko tak dpt..puas hati aku..blagak sgt..konon slah kira percent..no xcuse la kalo ko dah boleh bagi harga tu...~arghhh menyesal lak dok blur tak tau nk pilih kaler ape tadi..kalo beli awal2 tadik kan dah utung~tp tak pe la..tanak lagi pg kedai mamat kerek tu..arghhh..nyampah + nyesal..



actually aku bukkannya nak berkira sgt beza 20 hinggit tu..tapi aku lebih sakit hati bila org cakp main2..ko ingt aku ni hape suke2 nak main2 harga..mmg aku ngn kawan aku tu siap menyumpah2 lagik..sowey la brader..hati tgh panas...



then aku pown jln2 la lagik..jumpa la satu lagi baju yang mmg same sebijik colournye..design kat tgn je lain sket..but jauh lebih murah lagi..tanap pk panjang aku trus je beli..but agak besar sket kat tangan...biasala baju ready made tuk org comel ni susah nk cr saiz..so pd tukang2 jahit tu..buatkan la baju utk saiz yg comel nie..cian sy..huhuhuhu



gambar baju tak leh la upload lgik..basi la nanti..next post i will upload gambar wedd my frend so leh la tgk gambr bju i gak..hehehhehehe..



~to my beloved frend..i'm so xcited to wear my kontroversi dress at uy wedd..c u there~

No comments: